H τιμολογιακή πολιτική μιας μεταφορικής επιχείρησης θα πρέπει να έχει ως βασικό της «φάρο» την διασφάλιση της κερδοφορίας, ώστε να μπορέσει να επιβιώσει σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον αλλά και να αποκτήσει …αντισώματα σε περιόδους οικονομικής κρίσης.
Το τελευταίο έχει χτυπήσει αλύπητα τις χερσαίες μεταφορές, στην χώρα μας , που έχουν και την μερίδα του λέοντος – πάνω από 80% – στην μεταφορά προϊόντων, όντως ο μονοκράτορας στον πολυσχιδή κλάδο που απαρτίζεται από φορτηγά, αεροπλάνα, πλοία, τρένα.
Η τιμή του κομίστρου μεταβάλλεται συνεχώς, στην χώρα μας, όπου πολλές επιχειρήσεις τιμολογούν, επηρεασμένες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, αλλά και με γνώμονα τους σταθερούς συνεργάτες των μεταφορικών – όπως τα σούπερ μάρκετ, κ.α. – που ζητούν συνεχή συμπίεση του κόστους μεταφοράς.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι μεταφορικές επιχειρήσεις να μην καλύπτουν ακόμη και τις βασικές δαπάνες του μεταφορικού έργου, όπως είναι οι δαπάνες της επιχείρησης, το κόστος χρήσης του φορτηγού ( που δεν είναι μόνο τα καύσιμα, αλλά και η συντήρηση του), το προσωπικό, τα γραφεία, οι αποθήκες κ.α.
Για αυτό το λόγο, και, οι μεταφορικές επιχειρήσεις να αναγκάζονται να επιβιώνουν μέσα σε ένα ακατάπαυστο μαραθώνιο δρόμου, επιβλαβούς συνήθως για την οικονομική βιωσιμότητα της εταιρείας, με το κόστος της μεταφοράς να μεταβάλλεται συνεχώς – συνήθως με τις τιμές να μειώνονται συνεχώς! – και τους ιδιοκτήτες να μετατρέπονται σε «μάγους» των ταμείων τους, όπου τις περισσότερες φορές απλά να διαπιστώνουν, ότι το μεταφορικό κόστος είναι πολύ πάνω από την τιμή του κομίστρου.
Η υπερκάλυψη των δαπανών λειτουργίας εξαρτάται από το πόσο σωστά οργανωμένη είναι η μεταφορική επιχείρηση, από το κόστος και την τιμολόγηση του δρομολογίου ενός φορτηγού, αγνοώντας ότι η υγεία της επιχείρησης εξαρτάται από κάτι πολύ απλό: Την εφαρμογή μιας εξατομικευμένης πλατφόρμας υπολογισμού του κόστους του μεταφορικού έργου.
To κόστος εργασίας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες μιας μεταφορικής, ακολουθεί ο τύπος του φορτηγού, ο ακριβής υπολογισμός του κόστους των καυσίμων, ο επιμερισμός των τελών κυκλοφορίας, τα ασφάλιστρα, το ενοίκιο και το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΟΣΤΗ ΜΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗΣ
- Κόστος εργασίας υπαλλήλων μεταφορικής εταιρείας (πλην των οδηγών των φορτηγών οχημάτων): Το Προσωπικό γραφείου. o Λογιστής.
- Κόστος φορτηγού οχήματος.
- Κόστος συντήρησης και λειτουργίας κτιριακών εγκαταστάσεων.
- Κόστος απόσβεσης.
- Ασφάλιστρα.
- Κόστος τεχνικού ελέγχου οχήματος (ΚΤΕΟ).
- Κόστος άδειας κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων.
- Τέλη κυκλοφορίας.
- Ασφαλιστικές εισφορές.
- Κόστος μονίμων θέσεων στάθμευσης.