Το εμπόριο υποφέρει από την εκτίναξη των τιμών στις μεταφορές κοντέινερ μέσω θαλλάσιων οδών.
Πριν από λίγες εβδομάδες στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου μας επιβεβαίωναν ότι, η μεταφορά εμπορευμάτων με εμπορικά πλοία και ρορο – για αυτοκίνητα έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Πάνω από 10 φορές έχει αυξηθεί η μεταφορά ενός αυτοκινήτου με πλοίο, από οποιαδήποτε χώρα.
Και φυσικά αυτό είναι το ένα από τα εκατοντάδες παραδείγματα, που φανερώνουν ότι, πλέον το παγκόσμιο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο υποφέρει από την τεράστια αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Οι βασικές αιτίες είναι η μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, το πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα, η έλλειψη πλοίων και ακόμα περισσότερο η έλλειψη κενών κουτιών , που έχουν δημιουργήσει εφιαλτικές καταστάσεις.
Σε απίστευτα νούμερα έχει φθάσει και η ενοικίασης ενός εμπορευματοκιβωτιού, για την μεταφορά προϊόντων από την Ασία στην Ευρώπη. Η τιμή του έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ αφού ξεπεράσει τα 10.000 δολάρια!
Και όπως διαφαίνεται και μέσα στο 2022, η κατάσταση στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα χειροτερεύει όχι μόνο ως προς το κόστος μεταφοράς, που σε ορισμένες περιπτώσεις έχει αυξηθεί έως και 500% σε ετήσια βάση, αλλά και ως προς τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.





















