• ΕΜΕΙΣ
Σάββατο, 25 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΝΕΑ ΑΡΘΡΑ

Θέμα βιωσιμότητας για τις μεταφορές θέτει ο ΟΦΑΕ

16 Δεκεμβρίου, 2021
in ΑΡΘΡΑ
Πάντα νέος! Ο κυρ Μπάμπης είναι από τις πιο γνωστές μορφές στο λιμάνι. Έχει πάνω από 30 χρόνια στο επάγγελμα. Εργάζεται για την μεταφορική του Κώστα Τζωρτζάτου. Να είναι πάντα καλά, διότι, όποτε τον βλέπουμε μας φτιάχνει το κέφι.
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter
" "

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν έναν από τους πιο κρίσιμους κρίκους της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ενώ με την κατάλληλη πολιτική και στοχευμένα μέτρα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας. Τα τελευταία δύο σχεδόν έτη, από το ξέσπασμα της πανδημίας και μέχρι σήμερα, οι επαγγελματίες του κλάδου μας αντιμετώπισαν την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση με σθένος κι επαγγελματισμό, ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε πως οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές κράτησαν τον κόσμο «εν κινήσει»!

Ο ρόλος και η συνεισφορά μας στην εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας είναι πλέον πιο ξεκάθαρος από ποτέ. Ακόμα και στην δεδομένη χρονική στιγμή όπου η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα αντιμετωπίζει την σημαντικότερη ίσως κρίση των τελευταίων δεκαετιών, οι οδικές μεταφορές αποτελούν πιο ευέλικτο και λειτουργικό μέσο μεταφοράς αγαθών.

Related posts

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

23 Μαΐου, 2025
Καλοκαίρι 2010: Η μεγάλη απεργία για τις Aδειες, ο Τζωρτζάτος και η επίταξη του Παπανδρέου

Καλοκαίρι 2010: Η μεγάλη απεργία για τις Aδειες, ο Τζωρτζάτος και η επίταξη του Παπανδρέου

29 Μαρτίου, 2022

Όπως ανακοινώνει η ΟΦΑΕ «Εκπροσωπώντας περισσότερους από 6.500 ιδιοκτήτες ΦΔΧ από όλη την Ελλάδα, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας και οι οποίες σήμερα μας έχουν φέρει σε σημείο να αντιμετωπίζουμε σοβαρό θέμα βιωσιμότητας.

Παρ’όλα αυτά, ο κλάδος μας δεν τυγχάνει ανάλογης αντιμετώπισης από την πλευρά της Πολιτείας. Αντιθέτως, τα τελευταία 10 και πλέον έτη δέχεται απανωτές προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει χωρίς την παραμικρή υποστήριξη.»

  • Ο κατακερματισμός της εγχώριας αγοράς,
  • η διενέργεια παράνομης μεταφοράς λόγω παντελούς έλλειψης ελεγκτικών μηχανισμών, η οποία τελικά οδηγεί σε στρέβλωση της αγοράς,
  • ο γηραιότερος στόλος ΦΔΧ σε όλη την Ε.Ε. με μεγάλη διαφορά,

αποτελούν ίσως τις βασικότερες από τις προκλήσεις με τις οποίες έχουμε έρθει αντιμέτωποι, αν και όχι οι μοναδικές. Σήμερα όμως, κι ενώ οι επαγγελματίες του κλάδου βρισκόμαστε ήδη σε δεινή θέση, προστίθεται ακόμα ένα σημαντικότατο πρόβλημα, το οποίο για ακόμα μια φορά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας.

Ο λόγος για την παγκόσμια κρίση στον τομέα της ενέργειας, η οποία έχει οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, η οποία αγγίζει το 30% σε σχέση με έναν χρόνο πριν! Ανέκαθεν, το κόστος του πετρελαίου αποτελούσε περίπου το 45% του λειτουργικού κόστους μιας μεταφοράς. Εύκολα γίνεται κατανοητό λοιπόν το πόσο πολύ επηρέαζεται η λειτουργία των μεταφορικών επιχειρήσεων από την πρωτοφανή αυτή αύξηση, η οποία δεν αφορά μόνο την τιμή αγοράς του πετρελαίου, αλλά ακολουθείται από αύξηση του ΕΦΚ, ενώ πλέον συζητάμε και για την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα φορτηγά οχήματα.

Φυσικά η αύξηση της τιμής αγοράς του πετρελαίου δεν έχει επηρεάσει αρνητικά μόνο τον κλάδο των οδικών μεταφορών, αλλά πολλούς ακόμα κλάδους μεταξύ των οποίων και η ακτοπλοΐα. Σημαντική όμως διαφορά, ότι οι λίγες εταιρείες που λειτουργούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές έχουν μετακυλήσει την αύξηση αυτή στον τελικό πελάτη (ήτοι τους οδικούς μεταφορείς) σε αντίθεση με τον κατακερματισμένο κλάδο των οδικών μεταφορών όπου οι πιέσεις του ανταγωνισμού στην αγορά είναι τόσο ασφυκτικές που δεν αφήνουν περιθώριο αύξησης κομίστρων για όποιον επαγγελματία επιθυμεί να παραμείνει ανταγωνιστικός στην αγορά. Έτσι λοιπόν, ερχόμαστε αντιμέτωποι και με μία ακόμα σημαντική αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών ναύλων καθώς οι εταιρείες που λειτουργούν την γραμμή της Αδριατικής – που συνδέει την Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη – έχουν προβεί ήδη με την δημοσίευση της αύξησης από τα μέσα του Οκτωβρίου σε αυξήσεις στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισητηρίων καθώς επίσης και στον επίναυλο καυσίμων . Αυξήσεις που ξεπερνούν συνολικά το 20% στα ακτοπλοϊκά ναύλα, και κατά πολύ περισσότερο στον επίναυλο, και φυσικά με σκοπό να αντισταθμίσουν τις ζημίες από την αύξηση του κόστους του πετρελαίου. Αναρωτιέται κανείς πόσες αυξήσεις θα κληθούν να επωμιστούν οι οδικοί μεταφορείς και για πόσο χρονικό διάστημα θα αντέξουν τις ασφυκτικές αυτές πιέσεις. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι ο επίναυλος καυσίμων που επιβάλλεται στα ακτοπλοϊκα εισητήρια, ενώ είναι κατ’αναλογία με το κόστος αγορας του πετρελαίου, αναπροσαρμόζεται μόνο όταν υπάρχει αύξηση στην τιμή του, ενώ κατά την πρόσφατη περίοδο που το κόστος αγοράς του πετρελαίου κίνησης είχε μειωθεί καμία μείωση δεν έγινε στον επίναυλο καυσίμων!

 

Συγκεκριμένα, προτείνουμε την εφαρμογή παρόμοιων πολιτικών που ακολοθούνται και από άλλα Κ-Μ της Ε.Ε με σκοπό την ενίσχυση του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και την εφοδιαστική αλυσίδα γενικότερα, που αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας μιας χώρας και φυσικά διευκολύνουν το διεθνές εμπόριο και την εξαγωγική της δραστηριότητα. Οι προτάσεις της ΟΦΑΕ για την αντιστάθμιση των συνεπειών της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, η οποία έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αυξήσεις σε φόρους που αφορούν το καύσιμο και άλλα λειτουργικά κόστη μιας μεταφορικής εταιρείας, την συντήρηση του οχήματος κλπ, όπως είναι και τα ακτοπλοϊκά ναύλα, είναι οι εξής:

Επιδότηση κόστους καυσίμου.

Πρόκειται για μέτρο που εφαρμόζεται ήδη σε 6 Κ-Μ μέλη της Ε.Ε. κι επομένως είναι η εφαρμογή του είναι συμβατή με των ενωσιακή νομοθεσία. Στον παρακάτω πίνακα, φαίνεται ο πίνακας με κάποια ενδεικτικά από τα κράτη μέλη που εφαρμόζουν το μέτρο και το ποσό (ευρώ) της επιδότησης που λαμβάνουν οι μεταφορείς ανά λίτρο καυσίμο

Α/Α Κ-Μ Επιδότηση/λίτρο
1 Βέλγιο 0,2476
2 Ιταλία 0,2142
3 Γαλλία 0,1771
4 Σλοβενία 0,0627
5 Ισπανία 0,0490
6 Ουγγαρία 0,0110

 

Τα οφέλη που προκύπτουν για τους μεταφορείς είναι σημαντικά καθώς μειώνει αισθητά το κόστος του καυσίμου, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως κίνητρο για τις επιχειρήσεις.

Επιπλέον θα μπορούσαν να εφαρμοστούν αντίστοιχα μέτρα για την σταθεροποίηση του ΕΦΚ, ή/και για τον επίναυλο καυσίμων που χρεώνεται στα ακτοπλοϊκά ναύλα, ο οποίος όπως προαναφέρθηκε μόνο αυξητικές τάσεις εχει και δεν λειτουργεί ανάλογα με την τιμή αγορας πετρελαίου, καθώς και αντίστοιχα μέτρα τα οποία αποσκοπούν στην επιδότηση του κόστους μεταφορών προκειμένου να μπορέσουν οι μεταφορείς να λειτουργήσουν χωρίς να απειλείται η βιώσιμότητά τους.

Σε αυτή την κρίσιμη εποχή για την οικονομία αλλά και την Εφοδιαστική Αλυσίδα, είναι πολύ σημαντικό η χώρα μας να αναπτύξει πολιτικές ενίσχυσης του κλάδου με σκοπό την ανάπτυξη μιας εξωστρεφούς πολιτικής που θα καθιερώσει την Ελλάδα ως διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο, αξιοποιώντας τόσο την στρατηγική γεωγραφική της θέση, όσο και την δυναμική των βασικών λιμένων της σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την σημαντική προσπάθεια, να είστε βέβαιοι πως οι Έλληνες μεταφορείς έχουν πρωταρχικό ρόλο, και η σημερινή εικόνα του κλάδου δεν μπορεί να ενισχύσει την προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση. Χωρίς ελληνική μεταφορά δεν νοείται ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας ούτε και ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου. Με αυτή την επιστολή σας καλούμε σε συνεργασία για την άμεση λήψη μέτρων που θα αποβούν σημαντικά όχι μόνο για τον κλάδο τον οποίο εκπροσωπούμε, αλλά για την ελληνική οικονομία στο σύνολο!

 

Previous Post

Εκτίναξη τιμών στις μεταφορές κοντέινερ

Next Post

Whirlpool Experience Tour: ένα food truck που σχεδίασε η WHIRLPOOL και το PEUGEOT Design Lab!

Related Posts

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις
ΑΡΘΡΑ

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

23 Μαΐου, 2025
Καλοκαίρι 2010: Η μεγάλη απεργία για τις Aδειες, ο Τζωρτζάτος και η επίταξη του Παπανδρέου
ΑΡΘΡΑ

Καλοκαίρι 2010: Η μεγάλη απεργία για τις Aδειες, ο Τζωρτζάτος και η επίταξη του Παπανδρέου

29 Μαρτίου, 2022
Ρίσκο να οδηγείς με χαμηλή ακοή και όραση!
ΑΡΘΡΑ

Οδηγοί φορτηγών ετών 69;

27 Φεβρουαρίου, 2022
Μανώλης Προκοπίου: «Χαϊδεύουν την παράνομη μεταφορά, και δίνουν έδαφος στους τυχάρπαστους»
ΑΡΘΡΑ

Μανώλης Προκοπίου: ” H αξία της άδειας ΦΔΧ ήταν το αποκούμπι του. Σήμερα, έχει πέσει στο ναδίρ!”

22 Φεβρουαρίου, 2022
Μεταφέρονται στο λιμάνι της Κέρκυρας οι επιβάτες του φλεγόμενου πλοίου
ΑΡΘΡΑ

Όχι άλλο κάρβουνο!

21 Φεβρουαρίου, 2022
Μεγάλη κίνηση φορτηγών στην Εθνική, λόγω συσσωρευμένων δρομολογίων, προσοχή στον καπνό!
ΑΡΘΡΑ

“Χρειάζεται τώρα το αφορολόγητο πετρέλαιο”

17 Φεβρουαρίου, 2022
Next Post
Whirlpool Experience Tour: ένα food truck που σχεδίασε η WHIRLPOOL και το PEUGEOT Design Lab!

Whirlpool Experience Tour: ένα food truck που σχεδίασε η WHIRLPOOL και το PEUGEOT Design Lab!

" "

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Continental Tyres Greece: Υποστηρίζει την  Οδική Ασφάλεια με τον Παραολυμπιονίκη Στέλιο Μαλακόπουλο

Continental Tyres Greece: Υποστηρίζει την Οδική Ασφάλεια με τον Παραολυμπιονίκη Στέλιο Μαλακόπουλο

4 ημέρες ago
Continental: Νέο ελαστικό αστικού λεωφορείου Conti Urban HA 5 NXT

Continental: Νέο ελαστικό αστικού λεωφορείου Conti Urban HA 5 NXT

4 ημέρες ago
Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter

Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter

4 ημέρες ago
Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

2 εβδομάδες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Continental Tyres Greece: Υποστηρίζει την Οδική Ασφάλεια με τον Παραολυμπιονίκη Στέλιο Μαλακόπουλο
  • Continental: Νέο ελαστικό αστικού λεωφορείου Conti Urban HA 5 NXT
  • Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In