Θα μπορούσε να είναι ένας αυθαίρετος αστεϊσμός, όμως, έχει μια λογική, το γεγονός ότι, οι Ελβετοί δεν αντέχουν – ως φτωχοί – το χαράτσι του φόρου άνθρακα που θέλει να τους επιβάλει η κυβέρνηση, και για αυτό το λόγο στράφηκαν σε δημοψήφισμα για να δουν αν πρέπει να το υποστούν ή όχι.
Αντιθέτως, οι Έλληνες, ως πλούσιοι και πιο …λαρτζ, συνεχίζουμε να πληρώνουμε φόρους και πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων, λόγω της αλόγιστης χρήσης λιγνίτη, ενώ, δεν μας καίγεται καρφί, το γεγονός, ότι η ΔΕΗ, εξαιτίας αυτού του χαρατσιού, έχει μετατραπεί σε προβληματική εταιρεία.
Στην Ελβετία αρνήθηκαν να υπάρξει μια ειδική φορολογία για τις εκπομπές ρύπων, επειδή, δεν θα το άντεχαν οικονομικά, ενώ, στην Ελλάδα, που ο φόρος αυτός επιβάλλεται για κάθε τόνο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν οι μονάδες που καταναλώνουν κάρβουνο, τα χρήματα ρέουν από τα μπατζάκια μας.
Ο φόρος αυτός θα μπορούσε σε πολλές περιπτώσεις να είχε αποφευχθεί, αν, υπήρχε μια συγκροτημένη πολιτική, για την διαχείριση των εκπομπών ρύπων.
Αν δηλαδή, υπήρχε – και πριν ξεκινήσουν τα πρόστιμα και τα χαράτσια – να ξεκινούσε μια πολιτική, που θα κατέγραφε πρωτίστως, στον γηρασμένο στόλο των φορτηγών, την κατάσταση τους, να γινόταν μια έρευνα για τις ανάγκες των μεταφορικών επιχειρήσεων, από τους πιο μικρούς έως και τους πιο μεγάλους, και να πριμοδοτούσε η χώρα μας, τους συνεπείς και όσους βλέπουν την μεταφορά στο μέλλον με θετική ματιά, με νέα, σύγχρονα φορτηγά, που θα αναβάθμιζαν τις υπηρεσίες τους στον μεγάλο, κλάδο των χερσαίων μεταφορών.
Μια πριμοδότηση, που θα συνέβαλε μακροπρόθεσμα στην εξοικονόμηση μεγάλων χρημάτων – ακόμη και των προστίμων από την ΕΕ, μιας και τα σύγχρονα φορτηγά καίνε πολύ λιγότερο από ένα παλαιότερο, έχουν νέους κινητήρες και μηχανικά μέρη, που δεν επισκέπτονται κάθε δύο και τρεις το συνεργείο, κινούνται άνετα, χωρίς ο οδηγός να «γερνάει» πίσω από το τιμόνι, σε κάθε αβαρία, και τα χρήματα, από την χρήση ενός νέου φορτηγού, να επιστρέφουν εμμέσως στην τσέπη του.
Όμως, τα παράπονα μένουν, τελικά παράπονα, οι μακροσκελείς αναλύσεις ξεμένουν στα περιοδικά, και τα site και σήμερα, το πρωί, όπως κάθε πρωί, δεκάδες χιλιάδες Ελληνες αυτοκινητιστές παλεύουν στους δρόμους με φορτηγά, που έπρεπε να είναι στα συνεργεία, αλλά, η τσέπη τους, συνεχίζει να ανάβει αλάρμ, σε μια χώρα που δεν σέβεται ούτε τα πεταμένα χρήματα, ούτε τον κόπο ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι εδώ και πολλές δεκατίες.