Mεταφορές με φορτηγά που έχουν …γεράσει, και αντί, να βρίσκονται σε τροχιά σύνταξης, κουβαλάνε στις πλάτες τους σχεδόν το μεγαλύτερο φορτίο των αναγκαίων προϊόντων, ήτοι, σηκώνουν σχεδόν όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Σήμερα, η Ελλάδα, και όσον αφορά την ηλικία στα φορτηγά και τα λεωφορεία συνεχίζει να είμαστε οι απόλυτοι… ουραγοί καθώς η μέση ηλικία των φορτηγών που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι τα 21,2 χρόνια (!) με μέσο ευρωπαϊκό όρο τα 13 χρόνια ενώ των λεωφορείων τα 19,9 έτη με μέσο όρο στην Ευρώπη τα 11,7 έτη.
Όσο …πάει!
Και το φαινόμενο με τα ασυντήρητα φορτηγά και τα λεωφορεία αναμένεται να ενταθεί , εξαιτίας της οικονομικής δυσχέρειας αλλά και την αύξησης των καυσίμων, που πλέον …ξεζουμίζει τις τσέπες των χιλιάδων αυτοκινητστών. Κοινώς, η εικόνα μεαυτοκινητιστές που, μεταξύ άλλων, “χρωστάνε” – και θα χρωστάνε ακόμη περισσότερα – στον συνεργειατζή, είναι προ των πυλών, ενώ, οι σοβαρές ελλείψεις σε νευραλγικούς τομείς της ασφάλειας – όπως τα ελαστικά, συντήρηση, συστήματα πέδησης – έχουν δυστυχώς πρωταγωντιστικό ρόλο.
Πολλοί αυτοκινητιστές, μη αντέχοντας το υψηλό κόστος συντήρησης -αναγκάζονται να προτιμούν “φθηνές” λύσεις σε ανταλλακτικά, ενώ, η φράση…”όσο πάει” είναι η πλέον δημοφιλής.
Και όλα αυτά, παρόλο, που εδώ και χρόνια φορείς – όπως η ΟΦΑΕ αλλά και το ΠΣΧΕΜ – ζητούν επίμονα την επιδότηση των αυτοκινητιστών, ώστε να δοθεί μια ισχυρή δόση στην ανανέωση του στόλου, μέσω της χρηματοδότησης, όπως συμβαίνει σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη.