Και όμως, οι οδικές , εμπορευματικές μεταφορές μένουν και πάλι εκτός των έκτακτων οικονομικών ενισχύσεων ( αυτή τη φορά λόγω της πανδημίας του κορονοϊού), οδηγώντας έναν ζωτικό κλάδο σε απόγνωση.
Πάνω από 30 – 40 χιλιάδες μεταφορείς, περισσότερα από 700 χιλιάδες φορτηγά, μικρά, βαν, διεθνών και εθνικών μεταφορών έχουν παροπλιστεί, μιας και η αγορά έχει νεκρώσει.
Με γνώμονα τα σημερινά δεδομένα, η μεταφορική δραστηριότητα γνωρίζει και αυτή μια πρωτόγνωρη καμπή, μιας και η αλυσίδα για την τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ, των βενζινάδικων κ.α. αποτελούν σήμερα, το 10% του μεταφορικού έργου.
Οι πιο αδικημένοι!
Είναι ώρα λοιπόν, να ενταχθεί και η μεγάλη οικογένεια της μεταφοράς στις έκτακτες ενισχύσεις. Διαφορετικά, η κυβέρνηση για ακόμη μια φορά θα δείξει ότι, δεν θέλει – και όχι δεν επιθυμεί – να στηρίξει τον κλάδο που κρατάει την οικονομία της χώρας ζωντανή, με την διακίνηση των εμπορευμάτων.
Ένας κλάδος που, όπως έχουμε τονίσει μέσα από αυτή τη στήλη, είναι ο πιο αδικημένος, παραγκωνισμένος από κάθε μέτρο επιδότησης που θα αφορούσε την ανανέωση του στόλου, των επιχειρήσεων κ.α.
Σε δεινή κατάσταση
Σήμερα, θα πρέπει να ληφθεί η δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκεται και η οποία εκφράστηκε με τον πιο εμπεριστατωμένο τρόπο, στην πρόσφατη Πανελλαδική συγκέντρωση των ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών στην Χαλκίδα. Εκεί, όπου οι μεταφορείς πρόβαλλαν τα γνώριμα, μόνιμα προβλήματα τους, που αφορά τις ρυθμίσεις στις εφορίες , τα ταμεία, με φορτηγά που χρίζουν ανανέωσης και επιχειρήσεις που παλεύουν με εχθρό το ίδιο το κράτος, την παράνομη και αλλοδαπή μεταφορά, για περισσότερο από 10 χρόνια.
Είναι ώρα λοιπόν, το κράτος να δείξει ότι, υπολογίζει τον κλάδο των Μεταφορέων και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελε να «κλατάρει».
ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ