Οι μεταφορικές επιχειρήσεις των χερσαίων οδικών δικτύων έχουν πλέον, ένα μεγάλο γρίφο να λύσουν πολύ συχνά, λόγω των αλλεπάλληλων διακυμάνσεων στο κόστος της μεταφοράς – που και αυτό, αλλάζει εξαιτίας των συνεχών αυξομειώσεων στην φορολογία, τις τιμές καυσίμων και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση, οι μεταφορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έχουν ως στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους σε λογικά περιθώρια. Για την εξυπηρέτηση του στόχου τους καλούνται να κοστολογήσουν με ορθό τρόπο το μεταφορικό έργο.
Αυτό θα τις αποτρέψει αφενός από τον κίνδυνο της υπερκοστολόγησης ή της υποκοστολόγησης και αφετέρου θα τις βοηθήσει να αναπτύξουν ορθές πολιτικές τιμολόγησης.
Η ύπαρξη μοντέλων υπολογισμού του κόστους του μεταφορικού έργου που έχουν αναπτυχθεί παγκοσμίως βοηθά στην πιο αξιόπιστη προσέγγιση του κόστους αυτού.
Πλέον, αυτό είναι κάτι που επιβάλλεται, να γνωρίζουν οι σύγχρονες μεταφορικές επιχειρήσεις, αν θέλουν να αντέξουν στο μέλλον στον ιδιαίτερα κομβικό χρονικό ορίζοντα, των επόμενων ετών, που επιτάσσει παγκόσμιες αλλαγές και στις χερσαίες μεταφορές.