• ΕΜΕΙΣ
Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΝΕΑ

1971: Όταν έκλεισε το επάγγελμα των Μεταφορέων

2 Μαΐου, 2019
in ΝΕΑ
1971: Όταν έκλεισε το επάγγελμα των Μεταφορέων
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Αρχικά δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών ΦΔΧ αυτοκινήτων. Ο εκάστοτε Υπουργός με ατομικές του αποφάσεις ικανοποιούσε τα αιτήματα που του υποβάλλονταν και χορηγούσε νέες άδειες Δ.Χ., χωρίς προηγούμενο έλεγχο και μελέτη.

Στη χώρα μας, με τον αναγκαστικό νόμο 183/67 επετράπη για πρώτη φορά η χορήγηση αδειών ΦΔΧ αυτοκινήτων σε επαγγελματίες οδηγούς που είχαν προϋπηρεσία τριών χρόνων. Οι άδειες αυτές ήταν προσωπικές και αμεταβίβαστες, ενώ για τη χορήγηση τους κάθε οδηγός κατέβαλλε 30.000 δραχμές για τον πρώτο τόνο του μικτού βάρους του προς κυκλοφορία φορτηγού αυτοκινήτου και 5.000 δραχμές για κάθε επόμενο τόνο.

Related posts

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

23 Μαΐου, 2025
Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΣΙΑΦΕΖΠΤ: «Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην παραλαβή κοντέινερ ταλαιπωρεί τους μεταφορείς στο λιμάνι του Πειραιά.»

Δεν υπήρξε, όλα αυτά τα χρόνια, χέρι βοηθείας από την πολιτεία στον κλάδο των Ελλήνων Μεταφορέων που στήριξαν την ανοικοδόμηση του Ελληνικού κράτους

4 Φεβρουαρίου, 2024

Το 1971, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιούργησε η ανεξέλεγκτη χορήγηση αδειών κατά τα προηγούμενα έτη θεσπίστηκε το ν.δ 1060/71, με το οποίο προβλέφθηκε για πρώτη φορά αφενός η διακοπή της περαιτέρω χορήγησης νέων αδειών σε φυσικά πρόσωπα και αφετέρου η ίδρυση επιχειρήσεων εθνικών και διεθνών μεταφορών. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα που δεν θα εντασσόταν σε εταιρείες προβλέφθηκε ο περιορισμός της δραστηριότητας τους σε νομαρχιακό επίπεδο.

Το έτος 1971 κλείνει ουσιαστικά το επάγγελμα στη χώρα μας, όσον αφορά στον αριθμό αδειών (για τα ΦΔΧ)

 

Επιτρέπεται στο επόμενο διάστημα και μέχρι σήμερα η μεταβίβαση των αδειών, στο σύνολο ή εν μέρει

Με βάση τα συναλλακτικά ήθη, έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, μία άυλη υπεραξία όσον αφορά τους κατόχους των αδειών ΦΔΧ, γεγονός που αναγνωρίζει εμμέσως και η πολιτεία, καθώς επιβάλει φορολογία κατά τη μεταβίβαση των αδειών αυτών.

Το 1976 ψηφίστηκε ο νόμος 383/76, ο οποίος αποτελεί και το ισχύον νομοθετικό καθεστώς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου αυτού ήταν η αναγκαστική οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρείες.

 

Ποσοτικά στοιχεία του κλάδου

Ο συνολικός αριθμός στης Ελλάδα των ΦΔΧ + ΦΙΧ στην Ελλάδα είναι 1.3102.430 οχήματα, εκ των οποίων τα 1.270.430 είναι Φ.Ι.Χ και τα 33.000 Φ.Δ.Χ.

Η Ελλάδα συγκρινόμενη με άλλες χώρες της ΕΕ εμφανίζει μεγάλο αριθμό ΦΙΧ + ΦΔΧ αθροιστικά, δηλαδή πρόκειται για μία αγορά με χαμηλό βαθμό ολοκλήρωσης, μη δυνάμενη να αναπτύξει οικονομίες κλίμακας και χωρίς στοιχεία σταδιακού εκσυγχρονισμού στην κατεύθυνση δημιουργίας ευρύτερης μεταφορικής αλυσίδας υπηρεσιών Logistics.

Ταυτόχρονα οι δείκτες Οχήματα ανά Κάτοικο και αριθμός οχημάτων ανά εκατομμύριο ΑΕΠ είναι από τους υψηλότερους στην ΕΕ, δηλαδή στη χώρα μας για συγκεκριμένο μεταφορικό έργο υπάρχουν ήδη πολλά Φορτηγά.

 

Στην Ελλάδα επομένως κυκλοφορεί μεγάλος αριθμός φορτηγών ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ), καθώς η χορήγηση των σχετικών αδειών είναι ελεύθερη και ο αριθμός αυτών για κάθε επιχείρηση εξαρτάται από το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων αυτής Σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν υπάρχει τόσος μεγάλος αριθμός φορτηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων.

Παράλληλα, κατά την περίοδο 2000-2009 η ζήτηση για μεταφορικές υπηρεσίες ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή.

Επομένως βασική μέριμνα του παρόντος νομοσχεδίου αποτελεί – πέραν του της ελεύθερης πρόσβασης στο επάγγελμα – η αναδιάρθρωση και ο λειτουργικός εκσυγχρονισμός του κλάδου, τομείς στους οποίους υπάρχει σημαντική υστέρηση.

Σημαντική επιπλέον διαφοροποίηση αποτελεί το γεγονός ότι οι οδικές μεταφορές στη χώρας μας καταλαμβάνουν ποσοστό 98 %, ενώ τα αντίστοιχα επίπεδα στην ΕΕ-27 είναι 75%.

Επομένως η ζήτηση θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, καθώς με τις νέες σιδηροδρομικές υποδομές (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Θριάσιο) θα υπάρξει τάση αλλαγής της ανωτέρω σχέσης, προς όφελος άλλων μέσων μεταφοράς.

 

Tags: άδειεςμεταφορές
Previous Post

Με επιτυχία το συνέδριο του Operations Center “End-to-end Supply Chain TECHNOLOGY DAY”

Next Post

Πνίγηκαν τα νησία του Ιόνιου από παραβάτες οδηγούς!

Related Posts

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις
ΑΡΘΡΑ

Μεταφορική Πάτρα: Τι επιλέγουν οι Πατρινοί για ασφαλείς και αξιόπιστες μετακομίσεις

23 Μαΐου, 2025
Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΣΙΑΦΕΖΠΤ: «Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην παραλαβή κοντέινερ ταλαιπωρεί τους μεταφορείς στο λιμάνι του Πειραιά.»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δεν υπήρξε, όλα αυτά τα χρόνια, χέρι βοηθείας από την πολιτεία στον κλάδο των Ελλήνων Μεταφορέων που στήριξαν την ανοικοδόμηση του Ελληνικού κράτους

4 Φεβρουαρίου, 2024
Aποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Οι τιμές καυσίμων τον Ιανουάριο του 2011 ήταν στα ύψη, όσο και φέτος!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ερχεται το φθηνότερο πετρέλαιο κίνησης, κατατέθηκε η τροπολογία, πόσο πιο φθηνό θα είναι

2 Απριλίου, 2022
Τι αλλάζει με τα ΚΤΕΟ λόγω κορονοϊού!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΚΤΕΟ: Κάθε πότε περνάει το φορτηγό, πότε το ΙΧ και πότε το ΤΑΞΙ;

1 Απριλίου, 2022
Μπλόκα της Τροχαίας στα φορτηγά, αυτή την ώρα, στα διόδια Αφιδνών, στο ρεύμα Λαμίας – Αθήνας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τα Mικτά Kλιμάκια στον …πάγο! Τελικά, τα θέλουμε ή όχι;

31 Μαρτίου, 2022
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π.Μυλωνάς που αλλάζει το τοπίο στους Ελληνικούς δρόμους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π.Μυλωνάς που αλλάζει το τοπίο στους Ελληνικούς δρόμους

31 Μαρτίου, 2022
Next Post
Οδηγούμε και πίνουμε! Τι έδειξαν οι έλεγχοι της Τροχαίας έως χθες

Πνίγηκαν τα νησία του Ιόνιου από παραβάτες οδηγούς!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

1 ημέρα ago
Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

2 ημέρες ago
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

2 ημέρες ago
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

2 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
  • Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν
  • H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In