Αλλαγές. Μόνο αλλαγές. Πάνω από 50 νομοθετικές/φορολογικές αλλαγές στο ΙΧ και στα φορτηγά τα τελευταία χρόνια. Αλλαγή. Μια λέξη που προκαλεί μόνιμες εθιστικές τάσεις στους κυβερνώντες έχοντας ως εύκολο πεδίο «βολής» το φορολογικό καθεστώς στο αυτοκίνητο. Αλλαγές στα τέλη, αλλαγές στον φόρο πολυτελείας, αλλαγές στον υπολογισμό του φόρου καυσίμου, αλλαγές στα ασφάλιστρα, αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των μεταχειρισμένων από το εξωτερικό. Αρκεί να τις σερβίρεις σωστά και με λέξεις – κλειδί ( όπως εξορθολογισμός των τελών κ.α.) για να μην εκνευρίσουν τους αποδέκτες ( που είναι πάνω από 4 εκατομμύρια έλληνες – χρήστες ενός τετράτροχου οχήματος και πάνω απ όλα ψηφοφόροι).
Και προσαρμογές. Κάθε φορά που αλλάζει άρδην – και μέσα σε μια νύχτα – το φορολογικό τοπίο, οι ιδιοκτήτες φορτηγών, μεταφορικών επιχειρήσεων προσαρμόζονται όπως τα αιλουροειδή. Και τότε το πάθημα μας γίνεται μάθημα, αλλά είναι πλέον αργά .
Ντεμέκ απελευθέρωση!
Αλλαγές και στις μεταφορές. Λες και είναι πειραματόζωο. Και όλα την τελευταία στιγμή. Με το κατεπείγον στην Βουλή, για να ικανοποιηθούν και οι δανειστές! Εκεί, όπου πλέον, οι μεταφορείς, μεγάλοι και μικροί, τρέχουν και δεν φθάνουν, για να καλύπτουν χρέη και νέα φορολογικά δεδομένα, που έχουν ξεπεράσει κάθε όριο διαχείρισης. Και μια απελευθέρωση που πήγε άπατη!
Όπως αναφέρει και η ΟΦΑΕ, η δήθεν απελευθέρωση, για της οποίας την ολοκλήρωση θριαμβολογεί η αιτιολογική έκθεση του νομοθετήματος, δεν πρόκειται να επιφέρει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, όπως εξαγγέλλει, αλλά τη διάλυσή τους και την υποταγή τους στον πολλαπλό αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο υφίστανται τόσο από ορισμένα συμφέροντα διαμεταφορικών, μεταφορικών και εμπορικών εταιριών, όσο και από τα Φ.Δ.Χ. τρίτων χωρών που δραστηριοποιούνται νόμιμα ή παράνομα στην Ελλάδα, ρίχνοντας τις τιμές σε βάρος των Ελλήνων μεταφορέων.
Και αλλαγές στις …αλλαγές!
Οι νέοι αλλαγές που προβλέπονται στο άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου, φαίνεται ότι ολοκληρώνουν τη μνημονιακή επέλαση στο χώρο των αυτοκινητιστών, διαμορφώνουν συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλα τραστ διαμεταφορικών, εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων και καταργούν τις τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή, ρίχνοντάς τον βορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό και στα μεγάλα συμφέροντα.
Ποιες είναι αυτές οι περιβόητες αλλαγές που είναι υπ ατμόν;
– Καταργείται το όριο του μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους για Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές,
– Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα,
– Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με Φ.Ι.Χ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών,
– Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό και που ως τώρα ίσχυε ο αριθμός των δύο ανά ρυμουλκό όχημα.