Ο Ανίβας, κάπου το 214 π.χ, διασχίζοντας τις Αλπεις, φέρεται να είπε την παραπάνω, σοφή – και σίγουρα υπό την πίεση των δυσμενών, καιρικών συνθηκών φράση: «H θα τον βρούμε το δρόμο, ή, θα τον φτιάξουμε».
Σήμερα, αυτό φαίνεται, να ταιριάζει απόλυτα στο σημερινό οικονομικό σκηνικό, στους επιμέρους επιχειρηματικούς κλάδους ,και, μεταξύ αυτών, σε έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, που είναι οι χερσαίες μεταφορές.
Το δρόμο, πλέον, όπως τον έχει διαλύσει η κρίση – μοιάζει με δρόμο γεμάτο λακούβες, παγίδες και ανάποδες κλίσεις – θα πρέπει οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, οι άνθρωποι της μεταφοράς – από τον μεγαλο – ιδιοκτήτης των δεκάδων φορτηγών έως και τον τελευταίο της αλυσίδας, εργάτης, χειριστή του κλαρκ να τον ξαναστρώσουν.
Ο δρόμος της μεταφοράς άφησε πολλές πληγές στην κρίση, που σίγουρα, δεν θα επιστρέψει στα προηγούμενα, προ κρίσης, νούμερα, που όπως διαφαίνεται, αυτή η πλασματική εικόνα έχει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνη της 7ετους κρίσης στην χώρα μας.
Ο δρόμος της μεταφοράς θέλει νέα, καθαρά μυαλά, ριζικές αλλαγές, με επιδοτήσεις που θα φέρουν καινούργια φορτηγά, και επενδύσεις που θα δημιουργήσουν επιχειρήσεις με κεντρικό πυλώνα και οδηγό την τεχνολογία.
Ο νέος δρόμος θα δώσει πνοή στις υπάρχουσες μεταφορικές επιχειρήσεις, που, θα πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να δουν μπροστά , το συμφέρον τους, το νέο ανταγωνιστικό πλαίσιο και ίσως η συνεργασία των μεμονομένων ιδιοκτητών να είναι πλέον, μονόδρομος.
Είναι όμως, σίγουρο ,ότι η εμπειρία, η αντοχή των Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων θα φέρει εξαιρετικά και πλέον, υγιή νούμερα, στις «πληγωμένες» εταιρείες, που παλεύουν με φορτηγά, «μπαλωμένα», ίσα – ίσα για να βγάλουν το έργο.
Ακόμη και σήμερα, η Ελλάδα έχει γηρασμένο στόλο. Διαθέτει φορτηγά, παλαιάς τεχνολογίας, άνω των 20 ετών, που πρέπει να κινηθούν σε νέους δρόμους, σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, με το κράτος, να τα κυνηγάει, αντί, να έχει φροντίσει – μέσω των κινήτρων – επιδοτήσεων – να τα αντικαστήσει.
Ο δρόμος πρέπει να ξανα- χαραχθεί. Τόσο από τους εγχώριους επιχειρηματίες της παραδοσιακής, οικογενειακής μεταφοράς, όσο και από το κράτος, τη νέα κυβέρνηση που πρέπει να ακούσει και να βρει ταχύτατες λύσεις, στην δική μας, ελληνική μεταφορά.
Είναι η ώρα, να βρούν λύση για τους παράδρομους, να μειωθούν τα διόδια για τους Έλληνες μεταφορείς, να κινηθούν με ασφάλεια και ταχύτητα στους Ελληνικούς, σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, και όχι να τους στήνει παγίδες με μπλόκα στα παράπλευρα οδικά δίκτυα.
Να επενδύσει εκεί που πονάει η ελληνική μεταφορά .Στην φορολογία, τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων, με την τεχνολογία να παίρνει το πάνω χέρι, και να τρέχει καινοτόμες ιδέες, προς όφελος , εν τέλει, της ελληνικής οικονομίας.
Και να επιβραβεύει, όσους , πραγματικά αγαπούν την ελληνική μεταφορά. Και, να είναι σίγουρη, ότι, για το τελευταίο θα βρει πολλούς, χιλιάδες υποστηρικτές.
Νίκος Λιβανός
Δημοσιογράφος