«Και τι, βρε, Νίκο, επειδή μερικοί δυσφημίζουν τον χώρο πρέπει να την πληρώσουμε και εμείς, και να γινόμαστε πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων για μερικούς άμυαλους;» μου ανέφερε, σήμερα, το πρωί, ένας Αυτοκινητιστής, στον Ασπρόπυργο, κατά τη διάρκεια ενός ρεπορτάζ για το ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.
Ναι, δυστυχώς, έτσι, γίνεται. Όταν έρχεται το τσουνάμι της ενημέρωσης, δεν ξεχωρίζει ποιος είναι ο καλός , ο καλός, ποιος είναι ο συνεπής και έντιμος και ποιος ο ασυνεπής και ο ανέντιμος.
Ο κλάδος πληρώνει κάθε φορά το τίμημα της δυσφήμισης, και όλοι μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι, επειδή η νταλίκα , ο «φορτηγατζής» ( ούτε καν γνωρίζουν την λέξη αυτοκινητιστής) είναι εύκολος στόχος, εδώ και χρόνια ( για σκεφθείτε το αντίθετο να «έσερναν» με δυσφήμιση τον κλάδο των δικηγόρων , ή των γιατρών , για 50 – 60 «απατεώνες» και να τους έβαζαν στο ίδιο τσουβάλι!) . Ούτε θα ήθελα να φανταστώ πόσοuς τόνοι σε μηνύσεις θα σήκωνε το αρμόδιο , κατά τόπους , δικαστικό μέγαρο αν έθιγαν τον κλάδο «γραβατωμένων» επαγγελμάτων.
Ο κλάδος των 30, 40, 50 χιλιάδων Αυτοκινητιστών εκπροσωπείται από ανθρώπους – Οικογενειάρχες, που συντηρούν με συνέπεια το κράτος με ένα μεγάλο μερίδιο του ΑΕΠ, κρατάει τα ψυγεία 10 εκατομμυρίων Ελλήνων γεμάτα, μεταφέρει το 80% + των εμπορευμάτων με τα φορτηγά.
Είναι ο ίδιος ο κλάδος που έχει να κατέβει σε απεργία, για να διεκδικήσει τα δίκαια αιτήματα του, επειδή, δεν θέλει να φέρει και άλλες δυστυχίες , προβλήματα στην οικονομία, κάνει …τσιμουδιά, για να μην παρασύρει μαζί του και άλλους , μικρομεσαίους, μαγαζάτορες , της εστίασης, της ένδυσης κ.α. παρόλο που τα φορτηγά τους έχουν κλατάρει από τις αδικίες, τις απροσπέραστες οικονομικές «ασθένειες» , με καταβαραθρωμένα ταμεία εδώ και πολλά χρόνια.
Σαφώς, οι παράνομοι πρέπει να τιμωρούνται και οι κανόνες να τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια.
Για αυτό και οι πειραγμένοι ταχογράφοι που εντοπίστηκαν με μηχανισμούς που παρείχαν τη δυνατότητα στον οδηγό να επεμβαίνει στην ορθή καταγραφή της δραστηριότητας του ταχογράφου αναφορικά με τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, την ταχύτητα του οχήματος και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, είναι παράπτωμα.
Και ακόμη μεγαλύτερο ότι είχαν απενεργοποιημένο το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης καυσαερίων, με αποτέλεσμα να εκπέμπουν βλαβερές ουσίες για το περιβάλλον και την υγεία.
Όμως, πίσω από έναν πρόχειρο αριθμητικό υπολογισμό, οι 70 πειραγμένοι ταχογράφοι μέσα σε τρεις μήνες αποτελούν το 0,003% του κλάδου ( που απαρτίζεται από 50 χιλιάδες αυτοκινητιστές).
Σαφώς, οι αριθμοί δεν δικαιώνουν κανέναν, ούτε έχει δικαίωμα ο ένας να ζεις εις βάρος του άλλου.
Όμως, οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι ο κλάδος των χερσαίων μεταφορών συνεχίζει να πορεύεται τίμια μεταφέροντας την Ελληνική Οικονομία πάνω στα κουρασμένα φορτηγά της, παραγνωνίζοντας τα παράσιτα που θα συνεχίζουν να δίνουν απλώς, τροφή στα τηλεοπτικά κανάλια των εντυπώσεων, που ζουν με το …αλεύρι που φουσκώνει – τις ειδήσεις – μόνο του.