Πρόσφατα η TOYOTA έδωσε πληροφοριακό υλικό σχετικά με τις πρώτες δοκιμές φορτηγών, που έχουν ως βασικό καύσιμο το υδρογόνο. Το πρώτο υδρογονοκίνητο φορτηγό έκανε τα πρώτα του δρομολόγια σε μια ειδική διαδρομή, μέσα σε λιμάνι, για την παράδοση κοντέινερ!
Επίσης, πριν από λίγους μήνες, η εταιρεία Nikola Motor συνεργάστηκε με τη Bosch για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού φορτηγού βαρέως οχήματος κατηγορίας 8, το οποίο παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο τον περασμένο Δεκέμβριο. Μέχρι το 2021, η εταιρεία σκοπεύει να φέρει τοNikola One και Two στην αγορά, καθένα από τα οποία θα παράγει πάνω από 1.000 ίππους και ροπή 2.712 N • m ροπής – σχεδόν διπλάσια της ιπποδύναμης οποιουδήποτε φορτηγού στο δρόμος – με μηδενικές εκπομπές από την εξαγωγή.
Σαφώς, το μεγάλο πρόβλημα είναι η κατασκευή σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο –η διάδοση των οποίων έχει μείνει στάσιμη ακόμη και στην Κεντρική Ευρώπη – σε αντίθεση με τους σταθμούς ηλεκτροκίνησης που πολλαπλασιάζονται παγκοσμίως.
ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Στην καρδιά της σειράς φορτηγών Nikola, είναι ένα νέο σύστημα κίνησης επαγγελματικών οχημάτων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τηBosch. Το eAxle της Bosch είναι μια αρθρωτή πλατφόρμα με το μοτέρ, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων σε μία συμπαγή μονάδα. Το eAxles θα χρησιμοποιεί δοκιμασμένη τεχνολογία ηλεκτρικών μηχανών επαγγελματικών οχημάτων και κινητήρες SMG (ξεχωριστά μοτέρ γεννήτρια) από τη Bosch και θα συνδυάζεται με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου προσαρμοσμένο στις ανάγκες του πελάτη. Τα χειριστήρια του οχήματος θα αναπτυχθούν από κοινού με βάση το λογισμικό και το υλικό ελέγχου της Bosch.
Πρόσφατα, στο Βόρειο Μίτσιγκαν, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε μια εξελιγμένη έκδοση του νέου φορτηγού της, που καίει υδρογόνο. Να σημειωθεί ότι η ιαπωνική φίρμα διαθέτει ήδη την τεχνολογία υδρογόνου, ως καύσιμου σε επιβατικό της μοντέλο. Το νέο φορτηγό στη νέα δοκιμή κατάφερε να διανύσει απόσταση 483 χλμ μετά από ένα φουλάρισμα!
Το νέο φορτηγό, το Project Portal “Alpha” είναι εξοπλισμένο με δύο κυψέλες υδρογόνου, προερχόεμενες από το Mirai, και μια μπαταρία 12 kWh, με το σύνολο να αποδίδει συνολικά 679 άλογα και 1.794 Nm ροπής.
Είναι ένα φορτηγό βαρέων βαρών με μικρό βάρος 40 τόνυος, με την εξελιγμένη έκδοση του να προσθέτει μια καμπίνα (με κρεβάτι) για τον οδηγό, και μια δεξαμενή καυσίμου τοποθετημένη έτσι που αυξάνει το χώρο της καμπίνας, χωρίς να αυξάνεται το μεταξόνιο του.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής των υδρογονοκίνητων μοντέλων της φίρμας, η Toyota σχεδιάζει να εισάγει στην γκάμα της και άλλα μοντέλα υδρογόνου, από SUV έως και φορτηγά! Ήδη η φίρμα λάνσαρε στο Τόκιο το πρώτο υδρογονοκίνητο λεωφορείο της, το Sora.