Από το φθινόπωρο – και μιας και έχουν τελειώσει και οι βουλευτικές εκλογές – θα ενεργοποιηθεί και το μέτρο της προσαύξησης των προστίμων με βάση τη φορολογική δήλωση του παραβάτη. Οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι για οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ θεσπίστηκαν πριν από έναν χρόνο (30 Μαρτίου 2018) με τον νόμο 4530/2018. Ενεργοποιούνται όμως με 9 μήνες καθυστέρηση, στις αρχές Ιουνίου αντί της 30ής Σεπτεμβρίου που προέβλεπε το άρθρο 55 του νόμου, λόγω τεχνικών προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στην εφαρμογή του.
Έχει εκδοθεί μία Κοινή Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τη διαδικασία, αλλά κυρίως να διασυνδεθεί το Μητρώο Οχημάτων της ΑΑΔΕ με τα αντίστοιχα του υπουργείου Μεταφορών και της Ελληνικής Αστυνομίας. Η διαδικασία σύνδεσης καθυστέρησε γιατί, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «το μητρώο που υπήρχε στο υπουργείο Μεταφορών ήταν ακόμα σε γλώσσα προγραμματισμού COBOL και δεν μπορούσε να διασυνδεθεί με τη βάση των υπουργείων Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης». Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η μετατροπή της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών και τον Μάιο θα γίνουν δοκιμαστικά τεστ προκειμένου να μπορέσει να τεθεί σε εφαρμογή η διασταύρωση από τον Ιούνιο.
Επιπλέον από το πρόστιμο και το κόστος του ελέγχου οι παραβάτες ιδιοκτήτες θα πληρώνουν και παράβολο 16 έως 65 ευρώ ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης (για τον πρώτο μήνα 16 ευρώ, για 1-6 μήνες 33 ευρώ και για πάνω από 6 μήνες 65 ευρώ). Αν πάλι όμως εντοπιστούν σε επιτόπιους ελέγχους από την Τροχαία να κινούν οχήματα χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ, το πρόστιμο φτάνει στα 400 ευρώ.