Το λειτουργικό κόστος, αλλά και τα χαμηλά κόμιστρα ήρθαν και πάλι στο προσκήνιο – όχι ότι απουσίαζαν από την «ατζέντα» των συζητήσεων των ελλήνων μεταφορέων. Ο λόγος; Η ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου, που εκτόξευσε το λειτουργικό κόστος στη μεταφορά εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ΠΣΧΕΜ, το κόστος του πετρελαίου μαζί με τα υπόλοιπα κόστη ανεβάζουν το συνολικό λειτουργικό κόστος πάνω από το ένα ευρώ το χιλιόμετρο στις υπεραστικές μεταφορές πάνω από τα 60 χιλιόμετρα.
Και αυτό επειδή, το πετρέλαιο με μέση τιμή σήμερα το 1,40 ευρώ το λίτρο υπερβαίνει το 60% του λειτουργικού κόστους. Σαφώς, στο συνολικό λογαριασμό θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το κόστος των διοδίων, οι αβαρίες των φορτηγών, που πλέον έχουν γίνει πολύ συχνές, λόγω του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων στην χώρα μας που γερνάνε – και χαλάνε επικίνδυνα.
Πάντως, ο ΠΣΧΕΜ, αναφέρει ότι «Κάθε συνάδελφος που μεταφέρει με κόμιστρα κάτω του λειτουργικού κόστους παραβιάζει την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία στρέβλωσης του ανόθευτου ανταγωνισμού, αφού η τιμή των υπηρεσιών οδικής εμπορευματικής μεταφοράς για λογαριασμό τρίτου δεν μπορεί να υπολείπεται του ελάχιστου κόστους εκμεταλλεύσεως, όπως συγκεκριμένα αναφέρει το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.» Και όλα αυτά εν μέσω της καλοκαιρινής σεζόν, της τουριστικής περιόδου, όπου τα φορτηγά εργάζονται στο φουλ.