Σημαντικά οφέλη στην τσέπη του οδηγού υπόσχεται η χρήση φυσικού αερίου ( CNG) στο ΙΧ, και στα VAN και VANETTE που πλέον, δείχνει να κερδίζει την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσότερων ιδιοκτητών αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια. Οι λόγοι που έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι δύο: Η χρήση φυσικού αερίου είναι η πιο οικονομική ( σε σχέση με τα μοντέλα που καίνε πετρέλαιο αλλά και βενζίνης ) ενώ πλέον, το δίκτυο ανεφοδιασμού επεκτείνεται με πιο γοργούς ρυθμούς, όχι μόνο στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο.
Για παράδειγμα, σήμερα, ένας ιδιοκτήτης μοντέλου φυσικού αερίου μπορεί να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητο του – πχ σε ένα ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη – στη Λαμία, στο Βόλο ή και στη Λάρισα.
Εξοικονόμηση πάνω από 50%
Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο. Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. Στα ατού του σημειώστε ότι το φυσικό αέριο (CNG) στα ΙΧ (που μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), η τιμή του παραμένει ιδιαίτερα οικονομική. Συγκεκριμένα, η τιμή του κιλού είναι σήμερα στα 0,86 ευρώ, τη στιγμή που μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (94 οκτάνια) είναι στα 1,49 ευρώ και του ντίζελ στα 1,23 ευρώ.
Συμφέρει και στα βαν!
Στα βαν για παράδειγμα, το Mercedes-Benz Sprinter NGT (Natural Gas Technology) είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μονό (φυσικό αέριο) ή διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο). Ανάλογα με το μεικτό βάρος του (3,5t. ή 5,0t.), το Sprinter NGT μπορεί να εφοδιαστεί με έξι δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, ή τρεις δεξαμενές 39 κιλών αντίστοιχα. Ένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν είναι πως, ο 1.800άρης κινητήρας του (156 ίπποι, 240 Nm ροπής) είναι σε θέση να λειτουργήσει μόνο με φυσικό αέριο (στις εκδόσεις μονού καυσίμου) με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει χωρητικότητα μόλις 15 λτ. Στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι χωρητικότητας 100 λτ.