Τι δήλωσε ο Υπ. Μεταφορών, για τα κίνητρα και όσους θα ρυπαίνουν το περιβάλλον με τα σαράβαλα ΙΧ και τα γηρασμένα φορτηγά!
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος. Ο μέσος όρος ηλικίας αυτήν την στιγμή είναι περίπου 15,4 έτη, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται στα 9,9 έτη.
Ενώ, λοιπόν, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.
Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά.
Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα.
Όπως ξέρετε, επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:
Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από όσα κυκλοφορούν σήμερα με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6.
Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%.
Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%.
Παράλληλα, όμως με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές.
Όπως βλέπεται, είμαστε πιστοί στη βασική ευρωπαϊκή αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Και υπό αυτό το πρίσμα, μεσοπρόθεσμα, σκοπεύουμε να στηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση.