Οι διεθνείς μεταφορές, κατά 90%, διεξάγονται από την Ελλάδα προς την Ευρώπη μέσω της θαλάσσιας οδού, που οδηγεί στα δημοφιλή λιμάνια της Ιταλίας, Μπάρι και Ανκόνα.
Εκατοντάδες μεταφορές, μέσω των Ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, πραγματοποιούνται σήμερα, από την Πάτρα προς την Ιταλία, όντας το πιο νευραλγικό μονοπάτι, στο οποίο στηρίζονται οι μεταφορές προϊόντων – εισαγωγές και εξαγωγές – προς τις χώρες της Ευρώπης.
Πλέον, τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα κρούσματα κορονοϊού, έρχονται να φέρουν σύγχυση – και πιθανή μείωση των μεταφορικών δραστηριοτήτων – προς την γείτονα χώρα.
Eκτιμάται πως στην Ε.Ε διακινούνται περί τα 100-150 εκατ. τόνους εμπορευμάτων με πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας, ενώ στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας διακινούνται με πλοία 1,6 εκατ. εμπορικά οχήματα, μεταφέροντας 13 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
To συνολικό θαλάσσιο μεταφορικό έργο επιβατών στην Ευρώπη ανέρχεται σε 215.000.000 επιβάτες, από τους οποίους το 15% ή 32 εκατ. ταξιδιώτες αφορούν την Ελλάδα και το 16% (35 εκατ. επιβάτες) την Ιταλία. Ελλάδα και Ιταλία, δηλαδή, αντιπροσωπεύουν το 31% της συνολικής ευρωπαϊκής κίνησης.
Oι επόμενες ημέρες είναι κρίσιμες, μιας και οι ακτοπλοίκές γραμμές δείχνουν να κρατιούνται προς το παρόν με την δυναμική που γνωρίζουμε, όμως, η εβδομάδα που ξεκινάει είναι πλέον οριακή, τόσο για τις μεταφορικές δραστηριότητες προς την Ιταλία, ο μοναδικός δρόμος προς την Ευρώπη, για τις ελληνικά φορτηγά, των διεθνών μεταφορών.
«Προς το παρόν, ο ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) δεν έχει συστήσει την επιβολή περιορισμών στα ταξίδια ή το εμπόριο», δήλωσε η επίτροπος Υγείας σε δημοσιογράφους σήμερα, προσθέτοντας ότι αύριο αποστολή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) θα μεταβεί στην Ιταλία για να αποτιμήσει την κατάσταση.