Το φορτηγό και οι μεταφορές εμπορευμάτων με το συγκεκριμένο μέσο κρατούν την μονοκρατορία τους, σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, και τον βασικό ανταγωνιστή που είναι οι σιδηροδρομικές μεταφορές.
Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το φορτηγό τόσο στην Ευρώπη και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος των εμπορευματικών μεταφορών, παρά τις προσπάθειες, μέσω των επιδοτήσεων για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών δικτύων, με απώτερο στόχο την μεταβατική πορεία του μεταφορικού έργου από το φορτηγό στον σιδηρόδρομο.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές (οδικές και σιδηροδρομικές) αγγίζουν, κάθε χρόνο, στην Ευρώπη τους 18 δισεκατομμύρια τόνους . Τα φορτηγά, έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο, που αγγίζει το 75%!
Στην Ελλάδα, το φορτηγό είναι ο βασικός παίκτης – και κυρίαρχος – των μεταφορικών δραστηριοτήτων, αφού, οι οδικές μεταφορές ( φορτηγά, μεταφορικές επιχειρήσεις κ.α.) κατέχουν το 97% , την στιγμή που ο σιδηρόδρομος δεν ξεπερνάει το 3%.
Σήμερα, το αρχικό και τελικό μέρος συνδυασμένων μεταφορών πραγματοποιείται με φορτηγά αυτοκίνητα . Χωρίς φορτηγό δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί συνδυασμένη μεταφορά με χερσαίο σημείο αποστολής ή παράδοσης.