Στην οικονομική εφημερίδα «Ναυτεμπορική» δημοσιεύτηκαν, σήμερα (15/1/18), δηλώσεις του προέδρου του ΠΣΧΕΜ, Πέτρου Σκουλικίδη, σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες που έχει επιφέρει στον κλάδο η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, αλλά και τα υπομνήματα επαγγελματικών φορέων, οι οποίοι ζητούν την άμεση αναστολή του μέτρου και τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει το ζήτημα και αξιολογήσει όλες τις παραμέτρους.
Αυτό καταγγέλλει, μιλώντας στη «Ν», ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης, τονίζοντας ότι υπέρ των θέσεων του κλάδου για την αναστολή του μέτρου έχουν ταχθεί δεκάδες επαγγελματικοί φορείς και επιμελητήρια (ΚΕΕ, ΕΒΕΑ, ΕΣΕΕ, ΓΣΒΕΕ, ΕΕΑ, ΣΒΒΕ, κ.α.). Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ επισημαίνει ότι η απαγόρευση χρήσης των παράπλευρων οδών δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου, αφού σχεδόν σε όλο το οδικό δίκτυο, εκτός των αυτοκινητοδρόμων, τόσο στην Αττική, όσο και στο σύνολο της επικράτειας, απαγορεύεται η διέλευση στα φορτηγά.
«Με τις προαναφερθείσες διατάξεις – και εν μέσω σοβαρής οικονομικής κρίσης και συνεχούς ύφεσης – υποχρεώνονται όλα τα φορτηγά να φέρουν το υπέρογκο οικονομικό βάρος των διοδίων τελών για τη διέλευση μόνον από αυτοκινητοδρόμους, με την παράλληλη υποχρεωτική αύξηση των διανυομένων αποστάσεων», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, υπενθυμίζοντας ότι το Συνδικάτο έχει προσφύγει στο ΣτΕ. Άξιο αναφοράς είναι ότι επιμελητήρια και επαγγελματικοί φορείς έχουν αποστείλει υπομνήματα στο υπουργείο Μεταφορών, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου και τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει το ζήτημα και αξιολογήσει όλες τις παραμέτρους.
Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων απορρίπτουν τους ισχυρισμούς του υπουργείου Μεταφορών ότι η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου έχει να κάνει αμιγώς με την οδική ασφάλεια, αφού, όπως υποστηρίζουν, η εμπλοκή τους σε τροχαία είναι σχεδόν μηδενική στους προαναφερθέντες δρόμους.