Τα ρουλεμάν των τροχών, μπορεί να έχουν το μικρότερο ποσοστό απώλειας ενός τρόχου σε ένα φορτηγό, όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι που ελοχεύουν. Για παράδειγμα, οι αστοχίες στο άκρο του τροχού οφείλονται είτε σε υπερβολικά σφιγμένα ρουλεμάν ή έλλειψη λίπανσης. Η υπερβολική σύσφιξη μπορεί να προκαλέσει την ταλάντωση του τροχού επάνω στον άξονα, καταστρέφοντας τη στεγανοποίηση, και με τη σειρά της να οδηγήσει σε απώλεια της λίπανσης του καταστροφή – βίαιη συνήθως ων ρουλεμάν. Επίσης, η υπερβολική σύσφιξη (υπερβολική προφόρτιση) μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση, αστοχία στεγανοποίησης και απώλεια λιπαντικού.
Το 16% περίπου της πρόωρης φθοράς των ρουλεμάν, οφείλεται σε κακό μοντάρισμα (π.χ. βίαιο χτύπημα) και είναι επακόλουθο της έλλειψης των κατάλληλων εργαλείων μονταρίσματος. Το σωστό μοντάρισμα και ξεμοντάρισμα απαιτεί κατά περίπτωση μεθόδους μηχανικής ή υδραυλικής άρμοσης ή άρμοσης με χρήση θερμαντήρων.
Το ρουλεμάν είναι ένα προϊόν υψηλής ακρίβειας, που λειτουργεί αποτελεσματικά μόνο όταν το ίδιο και το συνεργαζόμενο λιπαντικό προστατεύονται από ξένα σώματα. Επειδή τα ρουλεμάν κλειστού τύπου καλύπτουν μόνο ένα μικρό εύρος των μηχανολογικών εφαρμογών, τουλάχιστον το 14% της πρόωρης φθοράς των ρουλεμάν οφείλεται στην είσοδο ξένων σωμάτων.
Παρόλο που τα ρουλεμάν κλειστού τύπου δεν χρειάζονται λίπανση μετά την αρχική τοποθέτηση, το 36% της πρόωρης φθοράς των ρουλεμάν, οφείλεται στην κακή επιλογή λιπαντικού και σε λανθασμένη λίπανση.
Κάθε ρουλεμάν έχει μια υπολογισμένη διάρκεια λειτουργίας. Παρόλα αυτά, έρευνες έδειξαν ότι για διάφορους λόγους δεν επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο από κάθε ρουλεμάν. Σημαντικές φάσεις του κύκλου ζωής ενός ρουλεμάν, οι οποίες έχουν αντίκτυπο στη διάρκεια λειτουργίας του είναι η τοποθέτηση και η λίπανση, η ευθυγράμμιση, η αναλίπανση, η παρακολούθηση εν ώρα λειτουργίας και η εξάρμοση.