• ΕΜΕΙΣ
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΝΕΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σκληρές οι διαπραγματεύσεις για τα φλέγοντα θέματα των οδηγών φορτηγών!

11 Απριλίου, 2019
in ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σκληρές οι διαπραγματεύσεις για τα φλέγοντα θέματα των οδηγών φορτηγών!
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι

Σκληρές οι διαπραγματεύσεις, μεγάλος διχασμός και αντίκρουση συμφερόντων μεταξύ Κ-Μ, και το Πακέτο Κινητικότητας Ι αποτέλεσε, όπως φάνηκε, το “μήλον της Έριδος”. Το Πακέτο συμπεριλαμβάνει την αναθεώρηση των Κανόνων για τις ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης των επαγγελματιων οδηγών, την απόσπαση εργασίας των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές, καθώς και των κανόνων πρόσβασης στην αγορά και το cabotage.

Τελικά έπειτα από πολύμηνες και σκληρές διαπραγματεύσεις, όπου οι προτάσεις για τις τροπολογίες που κατέθεταν οι Ευρωβουλευτές δεν ψηφίζονταν ούτε από την Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) του ΕΚ, αλλά ούτε και από την Ολομέλεια, εχθές 4/4/2019 λίγο πριν σταματήσει τις εργασίες της η τρέχουσα θητεία του ΕΚ πριν τις επικείμενες Ευρωεκλογές, ψηφίστηκαν οι προτάσεις για τροπολογία του ΕΚ, δίνοντας ελπίδα για την επιτάχυνση των διαδικασιών και την υιοθέτηση νέων δίκαιων και εφαρμόσιμων Κανονισμών, οι οποίοι θα αποκαταστήσουν τον υγιή και θεμιτό ανταγωνισμό στον κλάδο των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε.

Η ΟΦΑΕ έχοντας παρακολουθήσει πολύ στενά όλες αυτές τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, και διατηρώντας πολύ στενή συνεργασία με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην TRAN, καταθέτοντας τις προτάσεις για τροπολογίες που διασφαλίζουν τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, καλωσορίζει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του ΕΚ, καθώς η πλειοψηφία των τροπολογιών αντικατοπτρίζουν τις θέσεις μας.

Επιγραμματικά αναφέρουμε τις πιο σημαντικές θετικές τροπολογίες που πέρασαν:

 Απόσπαση Εργαζομένων

– Εξαιρούνται οι οδηγοί που εκτελούν διμερείς διεθνείς μεταφορές, transit, καθώς επίσης δίνεται και η δυνατότητα μιας ακόμα διεθνούς μεταφοράς (cross trade) η οποία διενεργείται στα πλαίσια μιας διμερούς μεταφοράς. (πχ. Ελληνικό όχημα το οποίο εκτελεί δρομολόγιο Αθήνα-Μόναχο και κατά το ταξίδι της επιστροφής εκτελεί και μία επιπλέον μεταφορά Μόναχο-Μιλάνο, ο οδηγός του ΔΕΝ θεωρείται αποσπασμένος)
– Όλοι οι οδηγοί που εκτελούν cabotage θεωρούνται αποσπασμένοι και εμπίπτουν στις εργασιακές διατάξεις του Κ-Μ υποδοχής. Ένα μέτρο που αν τελικά υιοθετηθεί θα αποτελέσει ένα σημαντικό κίνητρο για τον περιορισμό του cabotage στην χώρα μας από οχήματα εγκατεστημένα σε χώρες με χαμηλότερο εργατικό κόστος, όπως πχ η γειτονική μας Βουλγαρία!

-Πρόσβαση στην αγορά/cabotage:

– Περιορισμός των ημερών που μπορεί ένα αλλοδαπό όχημα να διενεργήσει εσωτερικές μεταφορές σε ένα Κ-Μ, από 7 που ισχύει σήμερα σε 3 μόνο ημέρες καθώς επίσης και η εισαγωγή μιας περιόδου 60 τουλαχιστον ωρών, που πρέπει να μεσολαβεί μεταξύ δυο ξεχωριστών διενεργειών cabotage (π.χ. αλλοδαπό όχημα εκτελεί ενδομεταφορές στην Ελλάδα για 3 ημέρες και στην συνέχεια θα πρέπει να κάνει έξοδο από την χώρα μας και να μην κάνει νέα είσοδο πριν το πέρας των 60 ωρών). Αρνητικό σημείο, πως κατά την διάρκεια των 3 ημερών του cabotage μπορεί να εκτελέσει απεριόριστες εσωτερικές μεταφορές.
– Συνυπευθυνότητα μεταξύ πελατών και ενδιάμεσων.
– Αυστηρότεροι έλεγχοι του cabotage με διαθέσιμα ψηφιακά μέσα.
-Εισαγωγή ίσων κανόνων πρόσβασης στην αγορά και για τα πιο μικρά οχήματα της κατηγορίας 2,4 έως 3,5 τόνους
-Σταδιακά η υποχρεωτική μετάβαση στους έξυπνους ταχογράφους για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.

Ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης Οδηγών:

– υποχρεωτική επιστροφή του οδηγού στην χώρα εγκατάστασης της εταιρείας ανά 4 εβδομάδες. Το μέτρο αυτό έχει στόχο την βέλτιωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των οδηγών, καθώς στις χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης είναι σύνηθες το φαινόμενο οι εταιρείες να στέλνουν τους οδηγούς σε συνεχή δρομολόγια που διαρκούν ως και 4 μήνες!
– Αρνητικό σημείο της ψηφοφορίας, η απαγόρευση διανυκτέρευσης στην καμπίνα του οχήματος κατά την διάρκεια της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης των οδηγών, ενώ έχουμε επισημάνει πολλάκις πως η ανεπάρκεια χώρων ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, καθιστά τον συγκεκριμένο κανόνα μη εφαρμόσιμο.

Σημειώνεται, πως όλα τα παραπάνω αφορούν τις προτάσεις του ΕΚ, ενώ η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων προβλέπει την έναρξη του “τριλόγου” μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Ευρωπαϊκού Συμβουλίου-Ευρωκοινοβουλίου, όπου η κάθε πλευρά θα πάει με τις δικές της προτάσεις και θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις πριν καταλήξουν στις επίσημες αναθεωρήσεις των Κανονισμών και την εφαρμογή τους.

Η ΟΦΑΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης του Πακέτου Κινητικότητας συμβάλλοντας με τις προτάσεις της, οι οποίες έχουν πάντα ως κύριο γνώμονα τα συμφέροντα και τις ανάγκες των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε μια άκρως απαιτητική και αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά.

ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι

Σκληρές οι διαπραγματεύσεις, μεγάλος διχασμός και αντίκρουση συμφερόντων μεταξύ Κ-Μ, και το Πακέτο Κινητικότητας Ι αποτέλεσε, όπως φάνηκε, το “μήλον της Έριδος”. Το Πακέτο συμπεριλαμβάνει την αναθεώρηση των Κανόνων για τις ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης των επαγγελματιων οδηγών, την απόσπαση εργασίας των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές, καθώς και των κανόνων πρόσβασης στην αγορά και το cabotage.

Τελικά έπειτα από πολύμηνες και σκληρές διαπραγματεύσεις, όπου οι προτάσεις για τις τροπολογίες που κατέθεταν οι Ευρωβουλευτές δεν ψηφίζονταν ούτε από την Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) του ΕΚ, αλλά ούτε και από την Ολομέλεια, εχθές 4/4/2019 λίγο πριν σταματήσει τις εργασίες της η τρέχουσα θητεία του ΕΚ πριν τις επικείμενες Ευρωεκλογές, ψηφίστηκαν οι προτάσεις για τροπολογία του ΕΚ, δίνοντας ελπίδα για την επιτάχυνση των διαδικασιών και την υιοθέτηση νέων δίκαιων και εφαρμόσιμων Κανονισμών, οι οποίοι θα αποκαταστήσουν τον υγιή και θεμιτό ανταγωνισμό στον κλάδο των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε.

Η ΟΦΑΕ έχοντας παρακολουθήσει πολύ στενά όλες αυτές τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, και διατηρώντας πολύ στενή συνεργασία με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην TRAN, καταθέτοντας τις προτάσεις για τροπολογίες που διασφαλίζουν τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, καλωσορίζει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του ΕΚ, καθώς η πλειοψηφία των τροπολογιών αντικατοπτρίζουν τις θέσεις μας.

Επιγραμματικά αναφέρουμε τις πιο σημαντικές θετικές τροπολογίες που πέρασαν:

 Απόσπαση Εργαζομένων

– Εξαιρούνται οι οδηγοί που εκτελούν διμερείς διεθνείς μεταφορές, transit, καθώς επίσης δίνεται και η δυνατότητα μιας ακόμα διεθνούς μεταφοράς (cross trade) η οποία διενεργείται στα πλαίσια μιας διμερούς μεταφοράς. (πχ. Ελληνικό όχημα το οποίο εκτελεί δρομολόγιο Αθήνα-Μόναχο και κατά το ταξίδι της επιστροφής εκτελεί και μία επιπλέον μεταφορά Μόναχο-Μιλάνο, ο οδηγός του ΔΕΝ θεωρείται αποσπασμένος)
– Όλοι οι οδηγοί που εκτελούν cabotage θεωρούνται αποσπασμένοι και εμπίπτουν στις εργασιακές διατάξεις του Κ-Μ υποδοχής. Ένα μέτρο που αν τελικά υιοθετηθεί θα αποτελέσει ένα σημαντικό κίνητρο για τον περιορισμό του cabotage στην χώρα μας από οχήματα εγκατεστημένα σε χώρες με χαμηλότερο εργατικό κόστος, όπως πχ η γειτονική μας Βουλγαρία!

-Πρόσβαση στην αγορά/cabotage:

– Περιορισμός των ημερών που μπορεί ένα αλλοδαπό όχημα να διενεργήσει εσωτερικές μεταφορές σε ένα Κ-Μ, από 7 που ισχύει σήμερα σε 3 μόνο ημέρες καθώς επίσης και η εισαγωγή μιας περιόδου 60 τουλαχιστον ωρών, που πρέπει να μεσολαβεί μεταξύ δυο ξεχωριστών διενεργειών cabotage (π.χ. αλλοδαπό όχημα εκτελεί ενδομεταφορές στην Ελλάδα για 3 ημέρες και στην συνέχεια θα πρέπει να κάνει έξοδο από την χώρα μας και να μην κάνει νέα είσοδο πριν το πέρας των 60 ωρών). Αρνητικό σημείο, πως κατά την διάρκεια των 3 ημερών του cabotage μπορεί να εκτελέσει απεριόριστες εσωτερικές μεταφορές.
– Συνυπευθυνότητα μεταξύ πελατών και ενδιάμεσων.
– Αυστηρότεροι έλεγχοι του cabotage με διαθέσιμα ψηφιακά μέσα.
-Εισαγωγή ίσων κανόνων πρόσβασης στην αγορά και για τα πιο μικρά οχήματα της κατηγορίας 2,4 έως 3,5 τόνους
-Σταδιακά η υποχρεωτική μετάβαση στους έξυπνους ταχογράφους για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.

Ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης Οδηγών:

– υποχρεωτική επιστροφή του οδηγού στην χώρα εγκατάστασης της εταιρείας ανά 4 εβδομάδες. Το μέτρο αυτό έχει στόχο την βέλτιωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των οδηγών, καθώς στις χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης είναι σύνηθες το φαινόμενο οι εταιρείες να στέλνουν τους οδηγούς σε συνεχή δρομολόγια που διαρκούν ως και 4 μήνες!
– Αρνητικό σημείο της ψηφοφορίας, η απαγόρευση διανυκτέρευσης στην καμπίνα του οχήματος κατά την διάρκεια της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης των οδηγών, ενώ έχουμε επισημάνει πολλάκις πως η ανεπάρκεια χώρων ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, καθιστά τον συγκεκριμένο κανόνα μη εφαρμόσιμο.

Σημειώνεται, πως όλα τα παραπάνω αφορούν τις προτάσεις του ΕΚ, ενώ η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων προβλέπει την έναρξη του “τριλόγου” μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Ευρωπαϊκού Συμβουλίου-Ευρωκοινοβουλίου, όπου η κάθε πλευρά θα πάει με τις δικές της προτάσεις και θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις πριν καταλήξουν στις επίσημες αναθεωρήσεις των Κανονισμών και την εφαρμογή τους.

Η ΟΦΑΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης του Πακέτου Κινητικότητας συμβάλλοντας με τις προτάσεις της, οι οποίες έχουν πάντα ως κύριο γνώμονα τα συμφέροντα και τις ανάγκες των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε μια άκρως απαιτητική και αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά.

Related posts

Aποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Οι τιμές καυσίμων τον Ιανουάριο του 2011 ήταν στα ύψη, όσο και φέτος!

Ερχεται το φθηνότερο πετρέλαιο κίνησης, κατατέθηκε η τροπολογία, πόσο πιο φθηνό θα είναι

2 Απριλίου, 2022
Τι αλλάζει με τα ΚΤΕΟ λόγω κορονοϊού!

ΚΤΕΟ: Κάθε πότε περνάει το φορτηγό, πότε το ΙΧ και πότε το ΤΑΞΙ;

1 Απριλίου, 2022

ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι

Σκληρές οι διαπραγματεύσεις, μεγάλος διχασμός και αντίκρουση συμφερόντων μεταξύ Κ-Μ, και το Πακέτο Κινητικότητας Ι αποτέλεσε, όπως φάνηκε, το “μήλον της Έριδος”. Το Πακέτο συμπεριλαμβάνει την αναθεώρηση των Κανόνων για τις ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης των επαγγελματιων οδηγών, την απόσπαση εργασίας των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές, καθώς και των κανόνων πρόσβασης στην αγορά και το cabotage.

Τελικά έπειτα από πολύμηνες και σκληρές διαπραγματεύσεις, όπου οι προτάσεις για τις τροπολογίες που κατέθεταν οι Ευρωβουλευτές δεν ψηφίζονταν ούτε από την Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) του ΕΚ, αλλά ούτε και από την Ολομέλεια, εχθές 4/4/2019 λίγο πριν σταματήσει τις εργασίες της η τρέχουσα θητεία του ΕΚ πριν τις επικείμενες Ευρωεκλογές, ψηφίστηκαν οι προτάσεις για τροπολογία του ΕΚ, δίνοντας ελπίδα για την επιτάχυνση των διαδικασιών και την υιοθέτηση νέων δίκαιων και εφαρμόσιμων Κανονισμών, οι οποίοι θα αποκαταστήσουν τον υγιή και θεμιτό ανταγωνισμό στον κλάδο των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε.

Η ΟΦΑΕ έχοντας παρακολουθήσει πολύ στενά όλες αυτές τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, και διατηρώντας πολύ στενή συνεργασία με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην TRAN, καταθέτοντας τις προτάσεις για τροπολογίες που διασφαλίζουν τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, καλωσορίζει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του ΕΚ, καθώς η πλειοψηφία των τροπολογιών αντικατοπτρίζουν τις θέσεις μας.

Επιγραμματικά αναφέρουμε τις πιο σημαντικές θετικές τροπολογίες που πέρασαν:

 Απόσπαση Εργαζομένων

– Εξαιρούνται οι οδηγοί που εκτελούν διμερείς διεθνείς μεταφορές, transit, καθώς επίσης δίνεται και η δυνατότητα μιας ακόμα διεθνούς μεταφοράς (cross trade) η οποία διενεργείται στα πλαίσια μιας διμερούς μεταφοράς. (πχ. Ελληνικό όχημα το οποίο εκτελεί δρομολόγιο Αθήνα-Μόναχο και κατά το ταξίδι της επιστροφής εκτελεί και μία επιπλέον μεταφορά Μόναχο-Μιλάνο, ο οδηγός του ΔΕΝ θεωρείται αποσπασμένος)
– Όλοι οι οδηγοί που εκτελούν cabotage θεωρούνται αποσπασμένοι και εμπίπτουν στις εργασιακές διατάξεις του Κ-Μ υποδοχής. Ένα μέτρο που αν τελικά υιοθετηθεί θα αποτελέσει ένα σημαντικό κίνητρο για τον περιορισμό του cabotage στην χώρα μας από οχήματα εγκατεστημένα σε χώρες με χαμηλότερο εργατικό κόστος, όπως πχ η γειτονική μας Βουλγαρία!

-Πρόσβαση στην αγορά/cabotage:

– Περιορισμός των ημερών που μπορεί ένα αλλοδαπό όχημα να διενεργήσει εσωτερικές μεταφορές σε ένα Κ-Μ, από 7 που ισχύει σήμερα σε 3 μόνο ημέρες καθώς επίσης και η εισαγωγή μιας περιόδου 60 τουλαχιστον ωρών, που πρέπει να μεσολαβεί μεταξύ δυο ξεχωριστών διενεργειών cabotage (π.χ. αλλοδαπό όχημα εκτελεί ενδομεταφορές στην Ελλάδα για 3 ημέρες και στην συνέχεια θα πρέπει να κάνει έξοδο από την χώρα μας και να μην κάνει νέα είσοδο πριν το πέρας των 60 ωρών). Αρνητικό σημείο, πως κατά την διάρκεια των 3 ημερών του cabotage μπορεί να εκτελέσει απεριόριστες εσωτερικές μεταφορές.
– Συνυπευθυνότητα μεταξύ πελατών και ενδιάμεσων.
– Αυστηρότεροι έλεγχοι του cabotage με διαθέσιμα ψηφιακά μέσα.
-Εισαγωγή ίσων κανόνων πρόσβασης στην αγορά και για τα πιο μικρά οχήματα της κατηγορίας 2,4 έως 3,5 τόνους
-Σταδιακά η υποχρεωτική μετάβαση στους έξυπνους ταχογράφους για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.

Ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης Οδηγών:

– υποχρεωτική επιστροφή του οδηγού στην χώρα εγκατάστασης της εταιρείας ανά 4 εβδομάδες. Το μέτρο αυτό έχει στόχο την βέλτιωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των οδηγών, καθώς στις χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης είναι σύνηθες το φαινόμενο οι εταιρείες να στέλνουν τους οδηγούς σε συνεχή δρομολόγια που διαρκούν ως και 4 μήνες!
– Αρνητικό σημείο της ψηφοφορίας, η απαγόρευση διανυκτέρευσης στην καμπίνα του οχήματος κατά την διάρκεια της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης των οδηγών, ενώ έχουμε επισημάνει πολλάκις πως η ανεπάρκεια χώρων ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, καθιστά τον συγκεκριμένο κανόνα μη εφαρμόσιμο.

Σημειώνεται, πως όλα τα παραπάνω αφορούν τις προτάσεις του ΕΚ, ενώ η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων προβλέπει την έναρξη του “τριλόγου” μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Ευρωπαϊκού Συμβουλίου-Ευρωκοινοβουλίου, όπου η κάθε πλευρά θα πάει με τις δικές της προτάσεις και θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις πριν καταλήξουν στις επίσημες αναθεωρήσεις των Κανονισμών και την εφαρμογή τους.

Η ΟΦΑΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης του Πακέτου Κινητικότητας συμβάλλοντας με τις προτάσεις της, οι οποίες έχουν πάντα ως κύριο γνώμονα τα συμφέροντα και τις ανάγκες των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε μια άκρως απαιτητική και αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά.

ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι

Σκληρές οι διαπραγματεύσεις, μεγάλος διχασμός και αντίκρουση συμφερόντων μεταξύ Κ-Μ, και το Πακέτο Κινητικότητας Ι αποτέλεσε, όπως φάνηκε, το “μήλον της Έριδος”. Το Πακέτο συμπεριλαμβάνει την αναθεώρηση των Κανόνων για τις ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης των επαγγελματιων οδηγών, την απόσπαση εργασίας των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές, καθώς και των κανόνων πρόσβασης στην αγορά και το cabotage.

Τελικά έπειτα από πολύμηνες και σκληρές διαπραγματεύσεις, όπου οι προτάσεις για τις τροπολογίες που κατέθεταν οι Ευρωβουλευτές δεν ψηφίζονταν ούτε από την Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) του ΕΚ, αλλά ούτε και από την Ολομέλεια, εχθές 4/4/2019 λίγο πριν σταματήσει τις εργασίες της η τρέχουσα θητεία του ΕΚ πριν τις επικείμενες Ευρωεκλογές, ψηφίστηκαν οι προτάσεις για τροπολογία του ΕΚ, δίνοντας ελπίδα για την επιτάχυνση των διαδικασιών και την υιοθέτηση νέων δίκαιων και εφαρμόσιμων Κανονισμών, οι οποίοι θα αποκαταστήσουν τον υγιή και θεμιτό ανταγωνισμό στον κλάδο των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε.

Η ΟΦΑΕ έχοντας παρακολουθήσει πολύ στενά όλες αυτές τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, και διατηρώντας πολύ στενή συνεργασία με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην TRAN, καταθέτοντας τις προτάσεις για τροπολογίες που διασφαλίζουν τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, καλωσορίζει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του ΕΚ, καθώς η πλειοψηφία των τροπολογιών αντικατοπτρίζουν τις θέσεις μας.

Επιγραμματικά αναφέρουμε τις πιο σημαντικές θετικές τροπολογίες που πέρασαν:

 Απόσπαση Εργαζομένων

– Εξαιρούνται οι οδηγοί που εκτελούν διμερείς διεθνείς μεταφορές, transit, καθώς επίσης δίνεται και η δυνατότητα μιας ακόμα διεθνούς μεταφοράς (cross trade) η οποία διενεργείται στα πλαίσια μιας διμερούς μεταφοράς. (πχ. Ελληνικό όχημα το οποίο εκτελεί δρομολόγιο Αθήνα-Μόναχο και κατά το ταξίδι της επιστροφής εκτελεί και μία επιπλέον μεταφορά Μόναχο-Μιλάνο, ο οδηγός του ΔΕΝ θεωρείται αποσπασμένος)
– Όλοι οι οδηγοί που εκτελούν cabotage θεωρούνται αποσπασμένοι και εμπίπτουν στις εργασιακές διατάξεις του Κ-Μ υποδοχής. Ένα μέτρο που αν τελικά υιοθετηθεί θα αποτελέσει ένα σημαντικό κίνητρο για τον περιορισμό του cabotage στην χώρα μας από οχήματα εγκατεστημένα σε χώρες με χαμηλότερο εργατικό κόστος, όπως πχ η γειτονική μας Βουλγαρία!

-Πρόσβαση στην αγορά/cabotage:

– Περιορισμός των ημερών που μπορεί ένα αλλοδαπό όχημα να διενεργήσει εσωτερικές μεταφορές σε ένα Κ-Μ, από 7 που ισχύει σήμερα σε 3 μόνο ημέρες καθώς επίσης και η εισαγωγή μιας περιόδου 60 τουλαχιστον ωρών, που πρέπει να μεσολαβεί μεταξύ δυο ξεχωριστών διενεργειών cabotage (π.χ. αλλοδαπό όχημα εκτελεί ενδομεταφορές στην Ελλάδα για 3 ημέρες και στην συνέχεια θα πρέπει να κάνει έξοδο από την χώρα μας και να μην κάνει νέα είσοδο πριν το πέρας των 60 ωρών). Αρνητικό σημείο, πως κατά την διάρκεια των 3 ημερών του cabotage μπορεί να εκτελέσει απεριόριστες εσωτερικές μεταφορές.
– Συνυπευθυνότητα μεταξύ πελατών και ενδιάμεσων.
– Αυστηρότεροι έλεγχοι του cabotage με διαθέσιμα ψηφιακά μέσα.
-Εισαγωγή ίσων κανόνων πρόσβασης στην αγορά και για τα πιο μικρά οχήματα της κατηγορίας 2,4 έως 3,5 τόνους
-Σταδιακά η υποχρεωτική μετάβαση στους έξυπνους ταχογράφους για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.

Ώρες Οδήγησης & Ανάπαυσης Οδηγών:

– υποχρεωτική επιστροφή του οδηγού στην χώρα εγκατάστασης της εταιρείας ανά 4 εβδομάδες. Το μέτρο αυτό έχει στόχο την βέλτιωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των οδηγών, καθώς στις χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης είναι σύνηθες το φαινόμενο οι εταιρείες να στέλνουν τους οδηγούς σε συνεχή δρομολόγια που διαρκούν ως και 4 μήνες!
– Αρνητικό σημείο της ψηφοφορίας, η απαγόρευση διανυκτέρευσης στην καμπίνα του οχήματος κατά την διάρκεια της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης των οδηγών, ενώ έχουμε επισημάνει πολλάκις πως η ανεπάρκεια χώρων ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, καθιστά τον συγκεκριμένο κανόνα μη εφαρμόσιμο.

Σημειώνεται, πως όλα τα παραπάνω αφορούν τις προτάσεις του ΕΚ, ενώ η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων προβλέπει την έναρξη του “τριλόγου” μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Ευρωπαϊκού Συμβουλίου-Ευρωκοινοβουλίου, όπου η κάθε πλευρά θα πάει με τις δικές της προτάσεις και θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις πριν καταλήξουν στις επίσημες αναθεωρήσεις των Κανονισμών και την εφαρμογή τους.

Η ΟΦΑΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης του Πακέτου Κινητικότητας συμβάλλοντας με τις προτάσεις της, οι οποίες έχουν πάντα ως κύριο γνώμονα τα συμφέροντα και τις ανάγκες των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε μια άκρως απαιτητική και αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά.

Tags: απόσπαση οδηγώνΕυρωπαϊκή επιτροπήκανονισμοίΟΦΑΕΠροτάσεις
Previous Post

Έπιασαν στα πράσα στη Θεσσαλονίκη φορτηγά με πειραγμένους ταχογράφους

Next Post

Έρχεται το τέλος των ντίζελ κινητήρων στα φορτηγά;

Related Posts

Aποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Οι τιμές καυσίμων τον Ιανουάριο του 2011 ήταν στα ύψη, όσο και φέτος!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ερχεται το φθηνότερο πετρέλαιο κίνησης, κατατέθηκε η τροπολογία, πόσο πιο φθηνό θα είναι

2 Απριλίου, 2022
Τι αλλάζει με τα ΚΤΕΟ λόγω κορονοϊού!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΚΤΕΟ: Κάθε πότε περνάει το φορτηγό, πότε το ΙΧ και πότε το ΤΑΞΙ;

1 Απριλίου, 2022
Μπλόκα της Τροχαίας στα φορτηγά, αυτή την ώρα, στα διόδια Αφιδνών, στο ρεύμα Λαμίας – Αθήνας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τα Mικτά Kλιμάκια στον …πάγο! Τελικά, τα θέλουμε ή όχι;

31 Μαρτίου, 2022
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π.Μυλωνάς που αλλάζει το τοπίο στους Ελληνικούς δρόμους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π.Μυλωνάς που αλλάζει το τοπίο στους Ελληνικούς δρόμους

31 Μαρτίου, 2022
ΟΦΑΕ, ΠΣΧΕΜ, ΠΕΕΔ και Ομοσπονδία Ιδιοκτ. ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου: Υποστηρίξτε τους μεταφορείς αλλιώς πάμε σε απεργίες!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΟΦΑΕ, ΠΣΧΕΜ, ΠΕΕΔ και Ομοσπονδία Ιδιοκτ. ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου: Υποστηρίξτε τους μεταφορείς αλλιώς πάμε σε απεργίες!

31 Μαρτίου, 2022
Tεστάροντας το νέο SCANIA 460 R στην Σουηδία ( video)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πωλήσεις Επαγγελματικών: Ανοδος στα ελαφρά, μεγάλη πτώση στα λεωφορεία

31 Μαρτίου, 2022
Next Post
Έρχεται το τέλος των ντίζελ κινητήρων στα φορτηγά;

Έρχεται το τέλος των ντίζελ κινητήρων στα φορτηγά;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Tαχογράφοι: Ερχεται μπαράζ αλλαγών, τι είναι ο μεταβατικός ταχογράφος, ποιους αφορά!

Τα πρόστιμα για ταχογράφους, διαλείμματα και ώρες οδήγησης έως 3.000 ευρώ

4 ώρες ago
Tαχογράφοι: Ερχεται μπαράζ αλλαγών, τι είναι ο μεταβατικός ταχογράφος, ποιους αφορά!

Tαχογράφοι: Ερχεται μπαράζ αλλαγών, τι είναι ο μεταβατικός ταχογράφος, ποιους αφορά!

4 ημέρες ago
To κονβόι με τα φορτηγά στον δρόμο επιστροφής από Τουρκία

To κονβόι με τα φορτηγά στον δρόμο επιστροφής από Τουρκία

4 ημέρες ago
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΚΙΚΑΣ: «Δεν μπορούν να κάνουν τον αυτοκινητιστή όσοι το είδαν ως χόμπι!»

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΚΙΚΑΣ: «Δεν μπορούν να κάνουν τον αυτοκινητιστή όσοι το είδαν ως χόμπι!»

1 εβδομάδα ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Τα πρόστιμα για ταχογράφους, διαλείμματα και ώρες οδήγησης έως 3.000 ευρώ
  • Tαχογράφοι: Ερχεται μπαράζ αλλαγών, τι είναι ο μεταβατικός ταχογράφος, ποιους αφορά!
  • To κονβόι με τα φορτηγά στον δρόμο επιστροφής από Τουρκία
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In