Η ανάγκη ανανέωσης των φορτηγών στην χώρα μας θα πρέπει να είναι πλέον, στις άμεσες προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης, που προς το παρόν, ακόμη, βρίσκεται σε φάση διερεύνησης του θέματος. Ο γηρασμένος στόλος συνεχίζει να γερνάει επικίνδυνα, μιας και οι πωλήσεις νέων φορτηγών είναι ακόμη στα …τάρταρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ACEA, ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών στη χώρα μας είναι 18,8 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 12 έτη. Αν, όμως, δεν αλλάξει κάτι – με κίνητρα για την αγορά καινούργιου φορτηγού – τότε, είναι σίγουρο, πως, ο στόλος των κυκλοφορούντων φορτηγών θα γεράσει ακόμη περισσότερο και πλέον, τα 20 χρόνια ως ο μέσος όρος ηλικίας να είναι προ των πυλών!
Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα είναι τα 17,1 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 10,9 έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το νεότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην ΕΕ διαθέτει το Λουξεμβούργο, με μόλις 6,6 έτη, ακολουθούμενο από τη Γαλλία με 7,6 έτη και τη Δανία με 7,7.