Το φορτηγό, το επαγγελματκό όχημα, τα μικρά αλλά και τα μεγαλύτερα φορτηγά αποτελούν το βασικό εργαλείο των επαγγελματιών, των μεταφορέων, των επιχειρηματιών. Δυστυχώς, η Ελλάδα, παραμένει στις λίστες των χωρών με τον πιο γηρασμένο στόλο, με μέσο όρο άνω των 15 ετών για τα φορτηγά βαρέου τύπου και των λεωφορείων – πλην των ΚΤΕΛ που λόγω των παλαιότερων επιδοτήσεων έχουν ανανεωθεί σημαντικά. Σήμερα, η αγορά φορτηγού αγκομαχά .Οι επαγγελματίες συνεχίζουν να ποντάρουν – λόγω ανάγκης και οικονομικής δυσχέρειας- την αγορά μεταχειρισμένου και εισαγόμενου φορτηγού, απλά, για να βγάλουν με τα κόπο και βασάνων το μεταφορικό τους έργο.
Προς το παρόν, η αγορά λίζινγκ έχει δημιουργήσει μια νότα αισιοδοξίας, κυρίως στα ελαφρά φορτηγά, που συνεχώς ανανεώνονται και ενισχύουν τους στόλους των επιχειρήσεων με σύγχρονα, αντιρρυπαντικά φορτηγά. Την εικόνα της στασιμότητας στην αγορά καινούργιων φορτηγών καταγράφει κάθε μήνα ο ΣΕΑΑ, ο οποίος κρούει τον κουδούνι του κινδύνου, για τα παλαιά και κυρίως επικίνδυνα για την δημόσια ασφάλεια στους Εθνικούς δρόμους φορτηγά .
Οι επαγγελματίες δεν πρέπει να ξεχνούν ότι, το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, εκτός αν ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματος του, συνέπεια επίσης των αναποτελεσματικών ελέγχων. Τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της. Το μεγάλο χρέος της αντικατάστασης των παλαιών φορτηγών – με επιδοτήσεις, ευνοίκές χρηματοδοτήσεις – το έχουν οι κυβερνήσεις που οφείλουν να αναλαμβάνουν τις ανάλογες ευθύνες και αποφάσεις για την προσπάθεια μείωσης της κυκλοφορίας παλαιών, ρυπογόνων ελαφρών οχημάτων.